Menestystä Mini- ja Miditenniskiertueelta

8.2.2014

Kuvassa finaalipari Saku (vas.) ja Jeri.
Opastusta Kouvolassa

Mitaleita midi- ja minikiertueelta

Lauantaina jatkui Tennisliiton Mini- ja Miditenniskiertue viidellä paikkakunnalla. Kisojen hämmästyttävän pienet pelaajakiintiöt ajoivat osan TTS:n innokkaista junioreista hakemaan pelikokemusta useammilta paikkakunnilta.

Sata-Tenniksen järjestämään Etelä-Suomen ja pääkaupunkiseudun osakilpailuun osallistui seurastamme vain Sakari Hervonen. Kahdeksan midi-pelaajaa oli jaettu kahteen alkulohkoon, joista kustakin kaksi parasta jatkoivat cup-muotoiseen jatkokaavioon. Ottelut pelattiin siten, että kenttä oli jaettu keskeltä kahtia ja kaksi paria pystyivät pelaamaan yhtä aikaa ilman suurempia ongelmia. Ottelut pelattiin 30min aikapeleinä. Formaatti toimi hyvin, mutta rajoittaa osallistujien määrän aika pieneksi.

Saku onnistui hienosti otteluissaan. Ensimmäiseksi kaatui Satan oma poika Eeka Ukkola, joka joutui toteamaan Sakun peruspelin tällä kertaa varmemmaksi numeroin 9-1. Seuraavaksi vastaan tuli myös järjestävää seuraa edustava Joona Vänskä. Ottelun alussa nähtiin tiukkaa vääntöä ja hyviä palloralleja. Loppua kohden Sakun hieman painavammat peruslyönnit alkoivat kääntää ottelua ja loppuluvut olivat 6-1. Kolmas kierros ratkaisi lohkovoittajan ja siinä Saku kävi erittäin tiukan taiston Smashin Markus Vainikan kanssa. Erittäin pitkien pallorallien ja molemminpuolisten voittolyöntien kautta ottelu päättyi yleisön raikuviin suosionosoituksiin ja lopulta Sakun voittoon 5-4. Välierään Sakua vastaan tuli toisen lohkon kakkonen Henri Erlund Puistolan Urheilijoista. Saku sai otteluun hyvän alun ja piti vastustajan takaa-ajajana loppuun asti. Ottelu päättyi 5-1 ja edessä oli finaali. Finaalissa Sakun vastustajaksi tuli Smashin Jeri Lassila, joka otti heti alussa breikin ja piti vuorostaan Sakun takaa-ajajana. Jerin peli oli finaalissa tehokasta ja hän onnistui pelaamaan puolellakin kentällä Sakun muutaman kerran tilanteesta ulos hienosti. Taistelu oli tasaista, mutta ottelu lopulta Jerille 5-2.

Hieno hopeamitali Sakulle ja hyvä mieli kivoista kisoista.

Kouvolan Tennisseuran järjestämään Itä- ja Kaakkois-Suomen osakilpailuun osallistui seurastamme Miko Virtanen, Olli Leino, Arttu Leino ja Aleksi Lindqvist.

Olli ja Arttu osallistuivat sekä mineihin että mideihin. Mineissä pelaajat oli jaettu neljään lohkoon, joissa pelattiin 10 minuutin aikapelejä normaalilla pistelaskulla. Minit menivät Ollin komennossa. Hän ei hävinnyt yhtään "gamea" koko turnauksessa. Finaalissa Olli kohtasi Matias Mustosen Tennis 88 Mikkelistä. Arttukaan ei ennen välierää hävinnyt peliäkään. Välierä päättyi niukkaakin niukempaan 2-1 tappioon. Ottelu oli vielä tiukempi kuin mitä numerot antavat ymmärtää :) Pronssiottelussa Arttu voitti Aapo Randelinin Tennis 88 Mikkelistä 3-0, näin ollen Ollille kultaa ja Artulle pronssia.

Miditurnauksessa pelaajat oli jaettu neljään lohkoon, joista kaksi pääsi jatkoon. Ottelut pelattiin 20 minuutin aikapeleinä. Miko voitti oman alkulohkon otteluistaan kaksi ottelua tullen lohkossaan toiseksi. Olli ja Aleksi pelasivat samassa lohkossa, jossa Olli voitti kaikki kolme otteluaan. Aleksi voitti yhden ottelun, joka ei tällä kertaa riittänyt jatkoon. Arttu voitti myös yhden ottelun omassa lohkossaan  ja koki saman kohtalon kuin Aleksi.

Puolivälierissä Miko kohtasi Matias Mustosen. Tiukan pelin voitti Matias 4-1. Ottelu oli pelinä numeroitaan tiukempi. Olli kohtasi omassa puolivälierässään tammikuun osakilpailun loppuotteluvastustajansa Benjamin Voiman Kotkan Verkkopalloseurasta. Olli voitti numeroin 5-2.  Semifinaalissa Olli kohtasi Miso Nousiaisen Savitaipaleen Tennisseurasta. Olli paransi peliään koko turnauksen ajan ja välierässä lyönnit olivat jo todella painavia. Numerot olivat selvät 7-0 Ollin painostaessa Misoa erittäin monipuolisesti.

Finaalista tuli miniturnauksen uusinta Ollin kohdatessa Matiaksen. Ollin kokoajan parantunut peli piti huolen siitä, että hän pääsi juhlimaan midisarjan voittoa selvin 7-0 numeroin.

Seuraava Mini- ja Miditenniskiertueen osakilpailu pelataan 15.3.

Kaikki tulokset Kouvolasta löytyvät täältä ja Laajasalosta täältä.