TTS pelaajille menestystä viikonlopun kisoista

27.5.2013

Järvenpään Tennisseuran järjestämissä kansallisissa kisoissa seuran pelaajia osallistui 2p MC, MD ja NC sekä 4p MB–luokkiin.

Miesten C-luokassa olivat seuraa edustamassa Jesper Vuoristo, Markus Halonen, Markus Kantola ja Juho Kantola. Molempien Markusten tie päättyi ensimmäiselle kierrokselle, Markus Halonen hävisi Samuli Kyytsöselle (JäTS) luvuin 1-6, 1-6 ja Markus Kantola Jonni Heikkilälle (HVS) luvuin 2-6, 6-3, 7-10.

Ensimmäisellä kierroksella Jesper Vuoristo sai vastaansa maajoukkuetason alppilaskijana paremmin tunnetun Jens Henttisen (HLK) ja vei voiton tiukassa kolmen erä taistossa 5-7, 6-2, 10-8. Kisojen ykkössijoitettu Olli Penttilä (HLK) tuli vastaan toisella kierroksella. Jesper vei jälleen voiton kolmieräisessä kamppailussa numeroin 6-3, 1-6, 11-9 ja selvitti tiensä semifinaaleihin. Kovassa tuulessa pelatussa semifinaalissa vastassa oli Ville Mannila (PuiU), joka selvitti tiensä finaaliin huimien yläkierteisten kämmenlyöntien voimalla, voittolukemin 6-1, 6-3. Onnittelut Jesperille ensimmäisestä C-luokan semifinaalipaikasta!

Ensimmäisellä kierroksella Juho Kantola sai vastaansa Samuli Laakkosen(HVS) ja vei voiton 6-4, 6-1. Toisella kierroksella vastaan tuli Jonni Heikkilä, joka jo voitti tiukan kamppailun Kantola senioria vastaan. Tällä kertaa voitto tuli Kantolan perheeseen numeroin 6-2, 6-3. Semifinaalissa vastaan asettui Järvenpääläinen Samuli Kyytsönen, jonka Juho voitti luvuin 7-5, 6-2 ja selvitti tiensä finaaliin. Finaalissa oli vastassa Ville Mannila (PuiU) jonka kovat yläkierteiset kämmenlyönnit eivät Juhoa yllättäneet ja ottelu kääntyi kolmieräisen taiston jälkeen Juholle luvuin 5-7, 6-1, 2-6. Onnittelut Juholle sarjan voitosta!

Miesten D-luokassa seuraamme edusti Pasi Palomäki. Sijoitettuna pelaajana Pasi pääsi suoraan toiselle kierrokselle ja sai vastaansa Harri Kallion (StTS). Voitto tuli selvin numeroin 6-1, 6-1. Semifinaalissa vastassa oli Juhani Olin (Lo-Te), joka kaatui luvin 6-4, 7-6. Finaalissa Pasi kohtasi Johan Pawlin (ETK), joka vei voiton tällä kertaa 6-0, 6-4. Onnittelut Pasille kakkossijasta!

Naisten C-luokassa seuraa edusti Liida Kantola, joka sai vastaansa ensimmäisellä kierroksella järvenpääläisen Kristel Perhon. Liida otti voiton Kristelistä luvuin 6-2, 6-1. Semifinaalissa vastaan tuli kokenut, tasolla 8 pelaava, Sari Kiuttu (HyTS) ja vei voiton Hyvinkäälle numeroin 6-1, 6-2. Onnittelut Liidalle semifinaalipaikasta!

Miesten nelinpelin B-luokassa olivat Tuusulasta mukana Juho ja Jesper sekä Marko Oinonen ja Markus Kantola. Juho ja Jesper hävisivät ensimmäisen otttelun hienosti yhteen pelaavia KeTs/Jäts pelaajia vastaan. Markus ja Marko voittivat ensimmäisen ottelun JäTS senioreita vastaan mutta hävisivät tiukan kolmieräisen JäTS nuoremmalle tiimille.